onsdag 25. november 2009

Anvend det du har # work in progress...

I Beas novemberutmaning er målet å lage eller bli ferdig med et prosjekt i uka og det eneste som er lov til å kjøpe er sytråd. Så langt har jeg frigjort diverse sett med strikkepinner og fått redusert litt av lagerbeholdningen på stoffer :-) Nå har jeg tatt frem en løper i hardangersøm som jeg begynte på i fjor høst. Jeg ser jo at å sy med hvitt på hvitt gjør det litt vanskelig å se utviklingen, men nå holder jeg på i "rute" nummer 2 fra høyre :-) Så skal "rute" nummer 1 fra høyre sys, før hjørnene og alle "trekantene" skal fylles. Og som ikke det er bra, så skal det klippes opp til hullsøm, og sys enda litt til før jeg er i mål. Det er med andre ord alt for mye igjen til at jeg blir feridg i løpet av en uke, men målet er julen, så med litt flaks får jeg det til. Mønsteret er fra Tove Fevangs vakre bok bok om hardangersøm, den boken er smekkfull av vakre brikker, løpere, duker etc. Kan virkelig anbefales!!
I tillegg holder jeg på med noen litt mindre prosjekter som jeg håper jeg kan få lagt ut om ikke så lenge :-) Kanskje kommer det noen julekort også ;-)

Ingen kommentarer: