onsdag 4. november 2009

Anvend det du har #1

Jeg har hatt planer om å sy en ny sminkepung en stund, og for en stund siden fant jeg de stoffene jeg ville ha og et mønster jeg likte, og da utfordringen til Bea kom, var det bare å hive seg med og bli ferdig med første prosjekt :-) Mønsteret heter Sarapungen og kommer fra Sara Bolster.
Noe av det som er morsomt med å sy sminkepungen selv, er at jeg får bestemme selv farger og stoff, og så slipper jeg sånn ekkelt plastikkfôr inni. Jeg har brukt både stoffer, vatt og tråd av bomull :-)
For en nybegynner som meg i lappeteknikk, er dette overkommelig prosjekt. Jeg knotet litt med å få glidelåsen pent på plass og skjøtingen av skråbåndet, men ellers gikk det greit. Litt håndsøm er det også blitt :-) Nå skal jeg flytte sminkesakene mine over i denne søte lillle pungen, og så får vi se hva neste prosjekt blir. Jeg har nok å ta av ;-)

1 kommentar:

Gro sa...

Den var utrolig søt. Og så nydelige farger. Kjekt å få det sånn man vil. Men for meg ser det litt knotete :o)