lørdag 14. november 2009

Anvend det du har #status uke 2

Og du lurer på hva ståa er her i gården?? ;-) For jeg har ikke sovnet verken foran symaskinen eller med strikkepinnene i fanget :-) En liten oppdatering er på sin plass en lørdagkveld kl 20 synes jeg, særlig siden det ikke har kommet noen oppdatering den siste uken :-)
Bildet er statusen i hjørnet i sofaen min pr. nå :-) Oppe til venstre ser du sjalet Ishbel fra Ysolda Teague. De bløte fakta er pr nå at jeg strikker det i BabyAlpakka fra DuStoreAlpakka tror jeg. Saken er den at jeg kjøpte garnet svært billig (for noen år siden) fordi magebeltet manglet, derfor er evnen til å fortelle hvilket garn det er heller fraværende ;-)
Hvis vi tar for oss hjørnet opp til høyre ser du begynnelsen på en sokk til Snella mi. De blir strikket i Panda fra Per Tryving, rett og slett fordi det er rester etter en tunika jeg strikket i sommer til den samme Snella :-)
Og tilslutt så holder jeg på med halskanten på Gråtass-tunika fra Dalegarn til den samme Snella. Jeg strikker som en gal på halskanten i kveld, sånn at jeg får montert ermkanter og halskant og presset den i kveld, siden Snella mi fyller 1 år i morgen og jeg skal i bursdagsselskap, og tenkte at det måtte være en god dag å få levert den på :-) Jeg strikker den i Daletta og str 2 år, så hun får nok litt å vokse i ;-)
Ellers så har jeg et par sokker som fremdeles ligger og venter på at jeg får festet trådene... Underlig at det skal være så vanskelig å få festet fire tråder ;-) Det er status, og forhåpentligvis blir det noen ledige strikkepinner i løpet av helgen ;-)

Ingen kommentarer: