lørdag 3. november 2012

Skulle, burde egentlig ha gjort

eller noe der omkring.

Dagen har så langt vært flat. Sofaen har så definitivt fått sin dose med oppmerksomhet, samtidig som jeg jobber iherdig med å få gjort andre ting som man bare får gjort i helgene.

Egentlig skulle jeg ha vært i Oslo i dag. Helst litt sånn på formiddagen, sånn ca kl 10 hadde vært fint. Det blir nemlig arrangert NM i blomsterdekorering på Hotell Scandinavia på Holbegs plass i helgen, og siden blomsterdekorering er det egentlige faget mitt og jeg jobber for en blomstergrossist hadde det gjort seg med litt faglig oppdatering. I dag har det vært en overraskelse oppgave og en forberedt. I morgen venter en ny overraskelse for de 7 fra klasse A og de 5 fra klasse B som går videre til finalen. Gå inn på bloggen til Interflora og se bilder av alle de spennende arbeidene.

I stedet for Oslotur har jeg vært hjemme, har fått begynt å sy på et gardinsjal til spisestuen. Er ferdig med 3 av 6, så det hadde gjort seg å bli ferdig med det 4....

Ellers har uken som gar gått til å klippe ned gåsøye-ryen min. Frynser er knytt og den er allerede plassert på gulvet på soverommet mitt. Bilder kommer, må bare få ut den berømte fingeren.... Sitter og leker med mange nye vevplaner. Først blir det nok noen flere ryer, og så venter det noen servietter tror jeg. Men før det blir servietter må jeg få kjøpt nye hovler, sånn at jeg får mange nok og som er like. Så da får jeg drømme, planlegge, beregne, leke og kose meg i mellomtiden.

Resten av kvelden blir bilkjøring. Skal en tur til Gardermoen og hente 50% av opphavet mitt som har vært på en lang tur i EU i dag. Og så skal orchideene mine leveres i pensjon hos Mor når jeg alikevel er innover.

Ingen kommentarer: