søndag 18. november 2012

En søndagstur

I dag har jeg vært nesten på langtur. Det blir nesten langtur når søndagen bringer en lenger avgårde enn en par tre fem kilometer. Først gikk turen opp bakken for å hente Nanna og mammaen hennes og så tok vi turen til Vestby og julemarkedet på Prestegården. Det var fantastisk mye folk, mye fint å se og mye vi ikke skulle ta med hjem. Det eneste som ble med hjem var en katteleke til Månestråle (huspusen hos Nanna og familien hennes) som hun skal få til jul.

Siden det var så fint vær, fant vi ut at vi måtte benytte anledningen til å kjøre søndagstur. Bile søndagstur tror jeg nærmest vi kan si at det var. Fra Prestegården gikk turen til Hvitsten og så langs Oslofjorden sydover til vi kom ut på kystveien fra Vestby til Son, og så var det å nyte landskap og sol til vi kom hjem til Son igjen.

Resten av dagen har gått med til å gjøre klart for å sette opp en rennebom inne sammen med mammaen til Nanna. De har stort og innholdsrikt loft så det er et og annet å flytte på for å få den opp, men det nærmer seg stadig. I mellomtiden planlegger jeg hva jeg skal veve neste gang og beregner renning og innslag så det står etter. Godt jeg har en notatbok å notere i.

Og bilder?!? Joda, jeg fikk tatt noen få bilder på Prestegården, men de ble enten for dårlige eller ikke egnede for blogging, og når man kjører bil er ikke bildetaking en øvelse som skal gjøres samtidig. Så da får det heller bli et sort/hvitt innlegg i dag, og så får dokumentasjonen på hva som foregår komme senere.

1 kommentar:

Lisbeth Bula sa...

Hørtes ut som en veldig trivelig dag! Ha en god lørdag!