søndag 17. juni 2012

Ny uke, nye muligheter

I morgen er det mandag og ny uke med nye muligheter og utfordringer.
I dag har jeg hatt en av de lateste søndager på lenge, og jeg har nytt det.

Da sjokket over hvor mye klokken var da jeg våknet, og frokosten var inntatt, tok en venninne og jeg turen til gartneriet på Røed Gård på Jeløya for å se om det var noe fint som kunne bli med hjem.
Og underlig nok, så var det det. Jeg fant en av de vakreste fuchsiar jeg noen sinne har sett. Den har to dyp røde farger, litt sånn både Bordaux og Burgund, hvis vi skal trekke det mot "vinfarger". Her er den avblidet mot det røde uthuset mitt med blits, og nærbilder med blits blir skjelden en suksess, men den er i hvert fall dokumentert.
Nå håper jeg at det kan komme et skikkelig tordenvær. Det er bygeblåst ute og veldig lommert, og jeg tror mennesker, planter og dyr hadde hatt gått av et skikkelig vær nå.

1 kommentar:

Lisbeth Bula sa...

For en stemning av safting, veving og nybakt brød i de siste innleggene! Jeg faller helt igjennom her; safter gjør jeg ikke, brød er det en evighet siden jeg har bakt (skjønner ikke hvorfor egentlig) og veven står urørt i hjørnet med blekgule løpere påbegynt for fryktelig lenge siden.
Men plutselig kan det vel hende...
Han en riktig god helg fortsatt! flink er du