søndag 15. januar 2012

Lat søndag

Søndagen nytes i det beste selskap med meg selv, strikkepinnene, garnet, kaffen, restene av julekakene, noe som skjer fjernt, langt der borte på tv og god fyr i ovnen.

I går aftes/natt ble jeg ferdig med årets første togstrikk. Deilig genser strikket i Puno fra PT design.


Den er deilig lang i livet, har korte ermer og høy hals. Da jeg monterte den i går, så kunne jeg kjenne at dette vil bli en deilig og varm fornemmelse, hvilket trengs når man er blitt togpendler og tar toget hver morgen fra en av Østfoldbanens mer forblåste og kjølige stasjoner.


Mønsteret er 107-1689 fra PT Design, strikket i Puno på pinne 6 og 7. Det gikk med litt under syv nøster. Jeg er spent på hvordanden vil oppføre seg i bruk, siden garnet er en blanding av alpakka, merino og polyamid, og er mer blåst sammen enn spunnet.

Nå venter mysteriesokkene. Clue 3 har kommet i dag og jeg holder fremdeles på med clue 2, så det er litt å gjøre før jeg kan gå løs på denne ukes utfordring.

Ingen kommentarer: