onsdag 15. oktober 2008

Å dele...

... er viktig, i hvert fall for meg. I januar, da jeg fikk diagnosen min (ADHD) saumfarte jeg nettet etter informasjon. Jeg fant masse om medisinering, bivirkninger og det jeg kaller standard behandlingsform, og lite eller ingenting om hva jeg kan gjøre selv, som bare er godt for kroppen og som ikke har noen skumle senbivirkninger, som kosthold og alternativ medisin. Tanker som "hvordan vil kroppen min reagere", "forandrer jeg personlighet", "når jeg tar en tablett, sier det bare "klikk" i hodet og så løser alt seg?" etc surret rundt i hodet til stor frustrasjon for meg og jeg tror også for mine nærmeste.
Etter å ha prøvd forskjellige preparater med svært forskjellig utfall valgte jeg å gå alternativt. Jeg har ikke gjort noe med kostholdet mitt enda, men jeg har fått en helt annen hverdag med homeopatiske medisiner. Konsentrasjonen min er bedre, den indre uroen min er mer eller mindre borte, mao jeg fungerer og det er deilig :)
Samtig som jeg har holdt på med dette har jeg blitt coachet og kost meg med Art Journals eller Kreativ Dagbok som er den norske betegnelsen. AJ'en har vært min siste skanse. Her kan jeg lage sidene så personlige eller upersonlige som jeg vil etter dagsform og humør.
Hvis du i din søken etter mer informasjon om alternativ behandling, om det er til voksen eller barn så kan de hjelpe deg på veien hos Proteinintolleranseforeningen og Balderklinikken.

1 kommentar:

Angella sa...

Hei Benedicte
Tuusen takk en herlig ATC jeg mottok i posten i dag...

Har lest litt i bloggen din og tenker litt for meg selv...så rart det må være og plutselig få en diagnose. At ingen har fanget dette før?, spør jeg meg selv. Som lærer er jo dette noe vi ser ofte hos unge barn og det blir satt igang tiltak fort, men i voksen alder...
Det må være deilig for deg å ha et ord på det og en behandling som tydeligvis virker.

Jeg drar til danmark i morgen...
Stikker innom bloggen din når jeg kommer hjem:)

klem
Angella