søndag 6. oktober 2013

Og så var det blitt oktober...

og mye har skjedd siden forrige innlegg i januar. Noen filleryer er blitt ferdig vev og klippet ned, noen strikketøy er blitt ferige og montert (men ikke sokkene i forrige innlegg), og så har Cosinus flyttet inn. Hun flyttet inn i juli i det jeg begynte ferien min. Da hadde vi tre fine uker hjemme sammen hvor vi ble godt kjent. Hverdagen er i gang for lengst, og både hun og jeg setter pris på helgene sammen når vi har tid til å kose masse.
Akkurat nå ligger hun på den femte av totalt seks spisebrikker jeg vever til søsteren min. Mønsteret er Gåsøye, renningen er Bockens bomull 12/6 i farge 44 (best forklart som mulvarp) og innslaget er hvit tricot, forøverig akkurat den samme kombinasjonen som ryen jeg blogget om for skrekkelig lenge siden. Jeg hadde en plan om å få vevet den siste spisebrikken i dag, men jeg er ganske sikker på at jeg slipper... Sannsynligvis blir det bok eller koking av eplemos etter dagens økt oppi bakken med påfølgene fårikål og trollkrem middag.

Ingen kommentarer: