mandag 28. februar 2011

På pinnene

Jeg har fått et lite spørsmål om hva jeg har på pinnene nå. Og for meg, som så mange andre med litt garn og strikkedille blir det litt liste. Jeg jobber hardt med noen UFOer som har ligget en stund, samt at jeg prøver å få strikket opp litt garn fra lageret og litt som helt plutselig blir kjøpt fordi det var en kjempegod idé der og da :o)

Først så holder jeg på med en genser fra Drops/Garnstudio.

Så langt er jeg ferdig med ryggen og første erme, og godt i gang med erme nummer to. Jeg var godt i gang med første forstykke, men den glupe idéen å strikke en størrelse i antall masker og en i antall centimeter funket til en forandring ikke. Men jeg gir meg ikke.

Så er det et par votter på pinnene, like disse og disse, men en størrelse større. De blir strikket i PT3, mørkeblå, i et garn fra lageret.

Som ikke det er nok, er jeg i gang med et par røde (fargen på bildet er helt på tryne) sokker i Sterk fra Du Store Alpakka. Så langt er jeg kjempefornøyd. Jeg har lest masse pent om garnet, og det gjør jo at det fristet i overkant mye å prøve. Oppskriften jeg bruker er den samme som her, men denne gangen blir det vrangbord, en rett og en vrang, både på skaftet og over vristen. Og hvorfor strikke enda et par sokker?? Vel, argumentene begynner etterhvert å bli få og dårlige, men innkjøp av nye ski og støvler på fredag som bare lyser behov for nye varme ullsokker, mest fordi det er plass i støvlene, er jo i min bok argument godt nok ;-) At Snellefamiliemammaen skal strikke sokker i det garnet nå og at jeg er bittelittegranne missunnelig er jo helt uinteressant i denne sammenhengen... ;-)

Flere bilder og mer informasjon finnes på Ravelry

1 kommentar:

Fredhøy - Gro sa...

Så mye fint!! Genseren var jo bare nydelig, gleder meg til å se den ferdig:) Jeg har nesten ingen ufo´er akkurat nå og er stolt som bare det. Vet ikke helt hva neste prosjekt blir, men det var veldig mye fint i det klassikere-heftet til Sandnesgarn så jeg klarer nok ikke helt å la det ligge etter tunikaen.

Klem, Gro