fredag 28. januar 2011

Flere skjulte skatter...

Det er ganske utrolig hva man kan ha av uferdige prosjekter. Av og til lurer jeg på om det vil ta slutt noen gang...

For lenge siden begynte jeg på en Fanakofte til Snella. Nå er ikke jeg mest glad mønsterstrikk, og i hvertfall ikke med flere farger, så dette har tatt sin tid. Frøknen har rukket å bli 2 år,og heldigvis er str 2 år i dette tilfellet veldig stort... Sånn nærmere str 4 år stort, eller no'...
Mønsteret er hentet fra at PT design og er i utgangspunktet strikket i Panda. Etter å ha lest mye om garnene til Malsen og Mor, fant jeg ut at de måtte prøves, og vips... -  resten er nesten historie.
Jakken er strikket i Shetland Soft fra Malsen og Mor i fargene Velvet, Cream og Blåbærmarmelade. Det gikk med ca 144g inkl knapper. Jeg synes garnet er godt å strikke med, men aller helst kun med en farge av gangen. Til mønsterstrikk og to farger som her, synes jeg det "lugger" litt.
BabySuperTed stiller igjen velvillig opp som modell. Og han synes at etter jakken fikke en liten tur i vaskemaskinen på 30 grader og ullprogram, ble virkelig blitt myk, bløt og deilig. 
Jeg har igjen strikket bolen lenger enn det oppskriften sier. Tror det må være fordi jeg selv er lang i livet og missliker korte gensere/jakker intenst selv ;-) Litt mer om prosjektet finnes her

Ingen kommentarer: