søndag 26. juli 2009

Bær og soppturer neste...

På en av mine turer i garnbutikken kom jeg over mønster på et tovet sitteunderlag. Det skulle strikkes på tykke pinner (9), med tykt garn og rundt og rundt og rundt på rundpinne :-) Så skulle det syes sammen i topp og bunn, og avslutte med en tur i vaskemaskinen med litt grønnsåpe på 60C.
Jeg måtte jo prøve. Jeg skal strikke flere, for dette var moro, men uten mønster. Da tror jeg det blir lettere å få det jevnere tovet og ikke så skakt. Garnet jeg har brukt er PT3 fra Per Tryving og mønsteret kommer fra samme sted.
Nå gjenstår det bare å vente på at sitteunderlaget tørker, finne frem soppkurv og bærspann, fylle sekken med noe godt og dra på tur :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Denne måtte jeg abre tipse mamma, om! Så får vi se om det kommer sitteunderlag fra det høye nord til meg :)